کسب و کار آنلاین

در سال های اخیر تقریبا هر کسی در هر حیطه ای که فعالیت دارد به ذهنش رسیده است که فعالیت خود را آنلاین کرده و بازار هدف خود را گسترش دهد.


این موضوع با موفقیت جهانی بازار های آنلاین شدت بیشتری یافت به طوری که تقریبا هرچیزی را به راحتی آنلاین پیدا می کنید‌.


در ایران نیز این موضوع با رونق سایت هایی مانند دیجیکالا و مشابه آن به بحثی داغ تبدیل شد.

در این مقاله قصد داریم شما را با در ساخت فروشگاه آنلاین همراهی کنیم و نکات مهمی که به طور عمومی به شما کمک خواهد کرد را خاطر نشان می کنیم.

چه چیزی برای عرضه دارید ؟

قبل از همه چیز باید بدانید که دلیل شما برای ورود به بازار آنلاین چیست ؟


قاعدتا زمانی که وارد بازار آنلاین می شوید رقابت بزرگ تر و جدی تری را برای خودتان انتخاب کرده اید.


این بازار هدف بزرگ تر گرچه میتوانید سود و فروش بسیار بیشتری برای شما داشته باشد چالش های خاص خودش را هم دارد.


اولین چالش برای شروع کار شما این است که مزیت شما چیست ؟


چرا باید مشتری بالاقوه شما را به فروشگاه های فیزیکی شهر یا محله خود ترجیح دهد و از شما خرید کند ؟


در این راستا چند چالش اساسی را باید مد نظر داشته باشید


قیمت رقابتی


مشخصا در بازاری که همه فروشگاه ها یک کلیک از مشتری فاصله دارند مشتری ها نیز دقیق تر شده و قبل از تکمیل خرید خود به اندازه کافی تحقیقات کرده و انتظارات به مراتب بالاتری دارند.


مخصوصا اگر فروشپاه محصولات فیزیکی دارید که هزینه حمل و نقل نیز به قیمت محصولات اضافه می شود و در خرید های جزیی رغبت خرید را به شدت کاهش می دهد.
پس حتما باید توجیح قیمتی برای محصولات خودتان داشته باشید.


کیفیت رقابتی


اگر قصد جلب مشتری آنلاین دارید قاعدتا باید بپذیرید که کسانی که از شما خرید خواهند کرد در مورد خرید خود تحقیق میکننند تجربیات دیگران را مطالعه میکنند و به احتمال زیاد پس از خرید از شما تجربه خرید خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.


پس باید برای شما واضح و روشن باشد که کیفیتی که ادعا میکنید دقیقا مطابق محصول یا خدماتی که ارائه میدهید باشد.

جلب اعتماد

مخاطب شما در اکثر مواقع امکان مواجه حضوری با شما را ندارد‌.


پس باید به روش های دیگری برای جلب اعتماد آن ها بپردازید .


سعی کنید تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطبتان را در اختیارش قرار دهید تا اطمینان بیشتری برای تهیه خدمات شما پیدا کند.

همانطور که در فروشگاه ها فیزیکی مجوز ها باید همیشه در معرض دید مشتری باشند شما نیز باید تمامی مجوز هایی که دارید را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید.


حتما صفحه ای برای معرفی خودتان یا تیمتان داشته باشید که مشتریانتان بتوانند آن را مطالعه کنند و شمارا بیشتر بشناسند.


اگر دفتر و یا فروشگاه فیزیکی دارید حتما آدرس و مخصات آن را در سایت خود بگنجانید.


حتما پشتیبانی آنلاین یا تلفنی داشته باشید که مشتریانتان برای مشاوره و پیگیری بتوانند با شما تماس بگیرند.

رقابت با فروشگاه های بزرگ با بودجه های بزرگ


یکی دیگر از مهمترین چالش هایی که با آن روبرو خواهید شد رقابت با سایت هایی مثل دیجی کالا و غیره است که نه تنها تنوع بسیار بالای محصولات دارند بلکه قیمت مناسبی دارند و اعتماد مشتریان را از مد ها پیش جلب کرده اند‌.


در رقابت با چنین شرکت های بزرگی که سرمایه و سابقه بسیار بیشتری نسبت به شما دارند شانس رقابتی چندانی ندارید .


پس چاره چیست ؟


شما نباید اصلا وارد رقابت با آن ها بشوید در واقع باید به سبک دیگری با آنها رقابت کنید.
۱.بر روی محصولات تخصصی تمرکز کنید و کم کم بازار خود را گسترش دهید.
۲.نقاط ضعف آن ها رو پوشش دهید.

  1. ۳.با

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا