نکات مهم در خرید رپورتاژ

یکی از مهمترین فاکتور های برای گرفتن اعتبار در گوگل لینک های خارجی هستند که از سایت های دیگر به صفحه های شما ارجاع می شوند.

گوگل و دیگر سرویس های مشابه به لینک های خارجی اهمیت ویژه ای می دهد و از گذشته تا به امروز در ارزش بندی صفحات وب نقش بسیار مهمی داشته است.

یکی از دلایلی که لینک های خارجی اهمیت زیادی دارند این است که کار چندان ساده ای نیست و به راحتی و سادگی نمی شود از آن سوء استفاده کرد , برای مثال شما نمی توانید به راحتی از سایت های مطرح لینک مستقیم دریافت کنید مگر اینکه واقعا محتوای ارزشمندی داشته باشید یا هزینه ای درخور اعتبار آن سایت کرده باشید تا به شما لینک بدهند.

این لینک بندی خارجی در نگاه کلی به دو صورت تجاری/تبلیغاتی و طبیعی انجام می شود , در حالت طبیعی یعنی شما مطالب ارزشمندی در صفحات خود منتشر می کنید و مخاطبان شما و صاحبان صفحات دیگر مطالب شما را ارزشمند می بینند و در صفحات خود انتشار می دهند و شما نقشی در آن ندارید.

حالت تجاری یا تبلیغاتی زمانی است که شما به صاحبان دیگر سایت ها هزینه ای پرداخت می کنید و در ازای پرداخت آن هزینه آن ها مطالب شما را منتشر میکنند.

حالت سومی هم وجود دارد که شما خودتان صفحات دیگری می سازید و به خودتان لینک می دهید که مورد بحث ما در این مقاله نیست.

همچنین در این مقاله قصد تحلیل و بررسی لینک های طبیعی و نحوه دریافت آن ها را نیز نداریم و میخواهیم به چگونگی خرید رپورتاژ ارزشمند بپردازیم

نکات اصلی در خرید رپورتاژ

همیشه برای خرید هر چیزی شما اگر اطلاعات دقیق و کاملی در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشید می توانید بهترین انتخاب ها را پیدا کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد اطلاعات دقیقی در مورد خرید رپورتاژ و بکلینک ندارند و با استناد به معیار های بی ارزشی همچون اعتبار moz.com و یا رتبه الکسا استناد می کنند که خوب در نهایت هم نتایج مناسبی دریافت نمی کنند.

در بسیاری از موارد سایت هایی که دامین اتوریتی چندان بالایی ندارند بر اساس معیار های موز یا سرویس های مشابه تاثیر بسیار قوی در اعتبار بخشی به سایت شما دارند.

خوب در ادامه فاکتور های اساسی که باید مد نظر داشته باشید تا بتوانید بیشترین بازخورد را بگیرید برای شما شرح می دهیم

1.ارتباط موضوعی

مهمترین نکته برای خرید یک رپورتاژ موثر و ارزشمند این است که محتوای سایتی که از آن قصد خرید دارید چیست ؟

بهترین نوع سایت برای دریافت رپورتاژ سایت هایی هستند که در زمینه مشابه شما فعالیت می کنند و در بسیاری از موارد در واقع رقیب شما حساب می شوند , خوب مسلما کار ساده ای نیست که رقیبان خود را قانع کنید که شما لینک بدهند.

پس بهترین گزینه بعدی سایت هایی هستند که به محتوا و ساختار سایت شما نزدیک تر هستند. هرچه نزدیک تر بهتر !

برای مثال اگر شما فروشگاه اینترنتی تایر ماشین دارید اگر بتوانید از فروشگاه اینترنتی ابزار خودرو لینک بگیرید بسیار برای شما مفید است و از آن طرف هرچقدر که نکات مشترک شما با وب سایت منتشر کننده کمتر باشد ارزش رپورتاژ شما هم کمتر می شود .

برای مثال اگر شمایی که صاحب فروشگاه لاستیک و تایر ماشین هستید از فروشگاه لوازم آشپزخانه بک لینک بگیرید تاثیر به مراتب کمتری برای شما خواهد داشت ولی همچنان موثر خواهد بود !.

ولی همیشه پیدا کردن صفحات مشابه شما و خریدن یا دریافت رپورتاژ از آن ها کار ساده ای نیست و باید به سراغ گزینه دوم رفت !

گزینه دوم برای دریافت بکلینک و رپورتاژ سایت هایی با موضوعات عمومی هستند.

برای مثال یک سایت خبری تقریبا برای انتشار هر نوع ریپوتاژی مناسب است .

همچنین سایت هایی که موضوعات عمومی را پوشش می دهند بسیار زیاد هستند و این موضوع باعث می شود قیمت های رقابتی تری را برای انتشار محتوای خود پیدا کنید.

این تعدد زیاد سایت های عمومی از این جهت که می توانید تعداد زیاد تری رپورتاژ در سایت های مختلف منتشر کنید نیز اهمیت دارد.

2.کیفیت محتوای رپورتاژ

همیشه باید رپورتاژ خود را جوری تهیه و آماده سازی کنید که در نظر داشته باشید که خود این محتوا نیز قرار است از گوگل رنک بگیرید.

صرفا هدفتان نباید دریافت چند لینک از سایت مورد نظر باشد

این موضوع از دو جهت اهمیت دارد

1.شما قاعدتا در سایتی که قدرت و اعتباری بیشتر از سایت خودتان دارد قصد انتشار رپورتاژ را دارید و از این جهت فرصت بسیار مناسبی است که محصولات و خدمات خودتان را در این صفحه به نحو احسن معرفی کنید و انتظار داشته باشید که این محتوا قرار است در موتور های جستجو رتبه مناسبی بگیرد.

به این صورت شما میتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید کنید و خدماتتان را به آنها معرفی کنید.

2.اعتبار صفحاتی که شما در آنها رپورتاژ های خود را دریافت کرده اید نیز تاثیر مسقیمی بر روی اعتبار سایت خود شما دارد.

برای مثال اگر گوگل ببیند که رپورتاژ شما بازخورد خوبی داشته است و مورد علاقه ای مخاطبان بوده است به صفحاتی که در این رپورتاژ لینک شده اند هم اعتبار بیشتری می دهد.

از این رو خیلی موثر و ارزشمند است که برای رپورتاژ ها منتشر شده ی خودتان هم بکلینک بگیرید و حتی در رپورتاژ های دیگری به آن ها لینک بدهید.

متاسفانه بسیاری از افراد تصور می کنند اهمیت یک رپورتاژ صرفا به خاطر دریافت لینک است و به ماهیت رپورتاژ و اعتبار صفحه کاری ندارند.

در سرویس های رپورتاژ سئو اسپات ما رپورتاژ های شما را در شبکه ای گسترده از سایت های خبری منتشر می کنیم و به صورت خودکار این رپورتاژ ها به یک دیگر نیز لینک می شوند و از این رو شما با هزینه ای بسیار کم بک لینک های بسیار موثری دریافت می کنید.

3.تنوع و پیوستگی

یکی دیگر از چالش هایی که بسیاری از افراد در انتشار رپورتاژ های خود دارند تنوع محتوای رپورتاژ ها و تعداد انتشار آن ها می باشد.

هرچه حوزه فعالیت شما تخصصی تر باشد این چالش برای شما ملموس تر و سخت تر خواهد بود چرا که نگارش و تهیه محتوای متعدد کار هزینه بر و سختی خواهد بود.

یکی از برداشت های اشتباهی که در این زمینه وجود دارد این است که عده ای بر این باور هستند که محتوای رپورتاژ ها باید متفاوت باشد و عده ای دیگر بر این باور هستند که رپورتاژ های تکراری در نهایت به صرفه تر هستند چرا که هزینه نگار را می توان صرف انتشار آن ها کرد.

در واقعیت ولی ترکیب هردو این دیدگاه بهترین بازخورد را نشان می دهد.

تکنیک های متعددی برای ترکیب این دو روش وجود دارد که بسته به بودجه و توانایی های شما می توانید آن ها را به کار بگیرید.

ولی یکی از رایج ترین و راحت ترین آن ها که از قدیم رایج بوده و همچنان نیز پاسخ قوی ای می دهد استفاده از تکنیک های انتشار به صورت طبقه بندی شده است.

در این روش شما چند محتوای رپورتاژ ارزشمند و استاندارد تهیه می کنید و در تعداد کمی سایت معتبر و ارزشمند آنها را انتشار می دهید.

در مرحله بعد شما همان محتوا را در سایت هایی ارزان تر با اعتبار پایین تر منتشر می کنید ولی عوض اینکه به سایت خودتان لینک دهید به طبقه اول رپورتاژ های خودتان لینک می کنید.

و این طبقه بندی را هرچه بیشتر گسترش دهید بازدهی بهتری برای شما خواهد داشت.

این روش 3 مزیت دارد :

  1. باعث می شود بکلینک های شما سریع تر توسط گوگل پیدا شوند و ایندکس شوند.
  2. باعث می شود اعتبار تجمیعی بیشتری دریافت کنید
  3. باعث می شود شانس رپورتاژ های شما برای دیده شدن بیشتر شود.

در سرویس های رپورتاژ سئواسپات شما همه این موارد را به صورت خودکار باهم دریافت می کنید .

با چند کلیک می توانید رپورتاژ های خود را در صد ها سایت منتشر کنید و به صورت خودکار مطالب شما در این سایت ها به صورت طبقه ای لینک می شوند و همچنین با درخواست ایندکس دستی شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن لینک های خود را در گوگل ثبت کنید !

4.سایت های تازه و ارزان را دستکم نگیرید !

یکی از مهلک ترین اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان رسانه به ان دچار هستند این باور است که فقط سایت های برتر و با اعتبار و بازدید بالا ارزش انتشار رپورتاژ دارند.

واقعیت بسیار از این موضوع فاصله دارد .

درست است که سایت های که در حال حاضر ارزش بالایی دارند برای انتشار رپورتاژ بسیار مفید هستند , ولی سوال مهمتر این است که آیا به صرفه است ؟

اگر شما کسی هستید که مقدار زیادی بودجه دارید و اهمیتی هم برای پول خود قائل نیستید خوب راحت ترین راه خرید رپورتاژ از همین سایت های گران قیمت است.

ولی اگر برای شما مهم است که بدانید در ازای هزینه ای که می کنید چقدر سود می برید باید دور این سایت ها را خط قرمز پر رنگ بکشید.

چرا که در بسیاری از موارد نسبت هزینه و بازخورد شما در این سایت ها اصلا به صرفه نیست.

برای مثال شما اگر به جای هزینه کردن 10 میلیون تومان برای خرید یک رپورتاژ از یک سایت بکنید , از بیست سایت ضعیف تر و در حال رشد ریپوتاژ بخرید بازخوردی به مراتب بیشتر خواهید داشت .

سایت های تازه و در حال رشد معمولا انتشار محتوای روزانه زیادی ندارند و بودجه خزش ربات های گوگل خود را مصرف نمی کنند و از این جهت لینک های شما بسیار سریع ایندکس می شوند و در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که بازخورد بسیار مناسبی دریافت می کنید این در حالی است که بسیاری از سایت های بزرگ به ریپوتاژ های شما را در اعماق صفحات خود منتشر می کنند و در بعضی از موارد ماه ها طول می کشد تا لینک های شما ایندکس شوند.

جدا از اینکه در انتشار رپورتاژ در سایت های جدید و تازه شما می توانید در کوتاه مدت نتیجه بگیرید بلکه نتیجه بزرگ تر را شما در دراز مدت خواهید دید.

در واقع اگر فقط پنج سایت از این 20 سایتی که شما در آنها محتوای خود را انتشار داده اید بتوانند در ماه ها و سال های آینده اعتبار خود را افزایش دهند خود به خود شما نیز در سرمایه گذاری آنها شریک خواهید بود و اعتبار شما نیز پیوسته رو به افزایش خواهد بود.

در این روش چالش اصلی این است که بتوانید پتانسیل سایت ها را بشناسید و بتوانید تشخیص دهید که چه سایتی ارزش سرمایه گذاری را دارد.

در سرویس های رپورتاژ سئو اسپات شما در صد ها سایت که به صورت اختصاصی برای بهینه سازی سئو و دریافت بکلینک ارزشمند طراحی شده اند محتوای خود را منتشر می کنید و سئو اسپات این سایت ها را با استاندارد های روز سئو بهینه سازی می کند و ماهانه بر تعداد آن ها می افزاید و شما به مرور زمان ارزش سرمایه گزاری خود را بیشتر لمس می کنید.

نکات فرعی در خرید ریپوتاژ

در کنار مسائلی اساسی که تا به اینجا بررسی کردیم نکات دیگری هم هستند که در نظر گرفتن آن ها کار شما را راحت تر خواهد کرد.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید نتیجه های مناسبی دریافت کنید و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید باید کمال گرایی را کنار بگذارید.

شاید وسواس کاری در بسیاری از زمینه ها و فعالیت های تجاری و حرفه ای بتواند بسیار کمک کننده باشد و فاکتوری مهم در موفقیت شما باشد.

ولی سئو به طور کلی بر اساس پایه و اصول ثابت و ثبت شده ای نیستند.

همیشه به یاد داشته باشید تمامی اصول سئو بر اساس خط مشی کمپانی های بزرگ مثل گوگل هستند و این قوانین و اصول قطعی و صد در صد نیستند بسیاری از آنها هم مرتبا در حال تغییر می باشند و همچنین در مقیاس بسیار بزرگ و گسترده وسواس ها و ریزه کاری های شما چندان تاثیری نخواهند داشت.

در نهایت شما باید به فکر این موضوع باشید که سود و زیان شما چیست و نسبت زمان و هزینه و بازخورد شما در تعادل باشد.

با در نظر گرفتن این مسائل نکاتی که در انتشار رپورتاژ موثر می توانند به شما کمک کننده باشند را برای شما شرح می دهیم :

1.moz و الکسا و gtmetrix ابزار هستند و نه معیار

نکته ای که بسیاری از افراد تازه وارد به دنیای دیجیتال و تجارت دیجیتال به گنگی متوجه هستند : moz و الکسا و gtmetrix و غیره ابزار هستند و نه معیار

این جمله به این معنی هست که اینها هیچ ارتباطی با موتور هایی جستجو ندارند و تاثیری هم بر رتبه شما در گوگل ندارند.

این ها ابزار هایی هستند که توسط شرکت های ثالث برای شبیه سازی اعتبار بخشی های گوگل ساخته شده اند.

برای مثال موز بر اساس بکلینک هایی که موتور های خزنده خودش پیدا میکنند به سایت ها امتیاز می دهد ولی مشکل اساسی آن این است که بسیار بسیار کند تر از گوگل است , بسیار بسیار الگوریتم های متفاوتی از گوگل برای ایندکس و یا رد کردن بکلینک ها دارد و هیچ استناد دقیقی برای شبیه سازی به گوگل ندارد.

مخصوصا برای زبان فارسی و ایران بیشتر این ابزار ها یا کارآیی ندارند یا کارآیی بسیار پایینی دارند.

ولی از جهت اینکه کل مسئله سئو را در یک عدد خلاصه می کنند و درک یک عدد برای افراد تازه وارد بسیار ساده تر از پیچیدگی های الگورتیم ها و رفتار های غول هایی مثل گوگل است این ابزار ها محبوب شده اند.

در مورد الکسا هم همینطور , گرچه الکسا در سال 2022 به فعالیت خود خاتمه می دهد ولی همچنان در بین ایرانیان فاکتور بسیار مهمی حساب می شود.

در حالی که الکسا اصلا معیار دقیقی برای بررسی رتبه یک سایت از لحاظ بازدید نیست.

اکثر اطلاعات رتبه بندی این سایت بر اساس افزونه گوگل کروم این سایت جمع آوری می شود و از همین جهت هم سایت هایی که مخاطبانشان برنامه نویسان و طراحان وب و افراد مشابهی است رتبه کاذب بسیار پایینی دارند چراکه بسیاری از این افراد در مقایسه با افراد عادی این افزونه را در مرورگر خود نصب دارند.

همچنین جدا از اشکالات و ایرادات فراوانی که این ابزار ها دارند مهمترین مشکل آن ها این است که به راحتی میتوان آن ها را دست کاری کرد .

سرویس های پولی و رایگان بسیاری هستند که به راحتی رتبه الکسا شما را کاهش می دهند و یا دامین اتوریتی شما را افزایش می دهند و در بین افرادی که به دنبال مشتریان ساده لوحی هستند که صرفا با استناد به این اعداد حاضر به پرداخت هزینه برای رپورتاژ و تبلیغ هستند بسیار محبوب می باشند.

2.امتیاز سئو مفید است ولی معیار نیست

از دیگر ابزاری های که بسیار در بین ایرانیان محبوب شده افزونه هایی مانند yoast seo می باشد که در پلتفرم وردپرس منتشر شده اند.

در این زمینه نیز بسیاری از افراد این ابزار ها را به عنوان معیار قبول کرده اند و درگیر هزارتوی گرفتن امتیاز سبز از آن ها شده اند !

دوباره توجه داشته باشید این ابزار ها توسط اشخاص و شرکت های متسقلی ساخته شده اند و بر اساس یافته ها و حدس و گمان ها و در بعضی موارد برداشت های غلط سازندگان آنها گسترش یافته اند و گوگل و سرویس ها مشابه هیچ ارتباطی با آنها ندارند.

در واقع سیستم امتیاز بندی این افزونه ها بر اساس نظرات سازنده آن ها است و شما تنها با صرف چند ساعت و مطالعه چند مقاله به بسیاری از آن ها مسلط خواهید شد.

نکته مهم فقط برای انتشار یک مقاله خوب فقط و فقط باید مخاطب شما باشد.

هرچه مخاطب شما در خواندن مطالب شما راحت تر باشد , اطلاعات بیشتری دریافت کند و بازخورد بهتری بدهد مطمئن باشید گوگل هم به شما اعتبار زیادی خواهد داد.

3.ترجمه یا نگارش ؟

شاید خیلی از صاحبان رسانه اعتقاد به نوشتن مقالات اورجینال داشته باشند.

این اعتقاد می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و به خودی خود ارزش بالایی نیز دارد.

ولی برای کسب و کار های تازه وارد و کوچک در بسیاری از موارد صرفا ترجمه مقالات خارجی می تواند بسیار موثر و به صرفه باشد.

از مزیت های بالقوه ای که ترجمه برای کسب و کار های کوچک دارد این است که نیاز به بسیاری از تحقیقات و بررسی های سئو را برای شما کاهش می دهد.

برای مثال شما زمانی که در مورد حیطه فعالیت خود به انگلیسی جستجو میکند به احتمال زیاد مقالاتی که از لحاظ سئو بسیار قوی هستند به شما نمایش داده می شود و زمانی که شما آن ها را ترجمه می کنید دیگر نیاز ی به پژوهش کلمات کلیدی , و خیلی کارهای دیگر زمان بر و پیچیده را ندارید و با صرف هزینه ای کم برای ترجمه می توانید نتایج مناسبی دریافت کنید.

در نهایت فعالیت در هر دو زمینه نگارش مقاله و ترجمه مقالات می تواند فرصت های فراوانی را برای شما به وجود اورد و ظرفیت و تسلط شما به سئو را افزایش دهد.

4.عجله دشمن شماست

در زمینه سئو شما به دو دلیل بسیار مهم صبر زیادی داشته باشید.

دلیل اول زمان بر بودن پیاده سازی یک سایت اصولی و بهینه سازی آن است.

ایجاد محتوا و درک مخاطب به زمان زیادی نیاز دارد و هرچقدر هم شما هزینه صرف کنید باز هم موانع بسیاری در جلو راه شما خواهند بود که سرعت شما را کاهش دهند.

دلیل دوم که شاید از دلیل اول مهم تر هم باشد بررسی بازخورد است.

حتما حتما حتما شما باید ادامه فعالیت شش ماهه آینده خود را بر اساس بازخورد هایی که امروز دارید مرتبا به روز رسانی کنید.

افراد زیادی بوده اند که هزینه های زیادی در ابتدای راه کرده اند و بعد یکسال دیده اند که مسیر را کلا اشتباه رفته اند !

پس صبر و حوصله داشته باشید تا بتوانید نتایجی که مناسب کسب و کار خودتان است را بشناسید و به آن ها برسید.

جمع بندی

در نهایت در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه شرح دهیم که چطور با حداقل هزینه بتوانیم حداکثر بازدهی را از رپورتاژ های خود برای بهبود سئو و رتبه های خود در گوگل بکنیم.

همچنین سعی کردیم دید واقع گرایانه را از اطلاعات غلط و ساده لوحانه شرح دهیم تا بتوانیم انتخابی بهتر در انتخاب رسانه های هدف خودمان داشته باشیم.

در هر کسب و کاری همه چیز به تعادل بین هزینه ها و زمان و بازخورد بر میگردد و سئو دریافت اعتبار از موتور های جستجو نیز از این موضوع مستثنی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

به بالای صفحه بردن