چرا سئو مهم است ؟

سفر کاربر به تدریج نقش قابل توجهی در این جستجو ایفا می کند. کاربران برای حل مشکلات و انجام کارهای مختلف سرچ می کنند.

در سال 2009 بیل گیتس در سخنرانی یک شام خصوصی گفت:«آینده جستجو، افعال هستند».

گیتس در مورد کلماتی که مردم در کادر جستجو تایپ می کنند حرف نمی زد، بلکه از این صحبت می کرد که چرا مردم سرچ می کنند.

قبل از اینکه ما بفهمیم چرا جستجو مهم است، باید یک قدم به عقب برگردیم و بفهیم مردم به چه علتی جستجو می کنند.

چرا مردم جستجو می کنند؟

اوایل مردم برای یافتن فهرستی از اسنادی که حاوی کلمات تایپ شده بود جستجو می  کردند. اما الان اینطور نیست.

امروزه افراد برای حل مشکلات، انجام کارها و چیزهایی مثل این سرچ می کنند.

گاهی برای رزرو بلیط، خرید کردن، دانلود آخرین آهنگ تیلور سویفت یا دیدن عکس گربه ها سرچ می کنیم اما این ها همه شامل انجام کار یا به قول گیتس فعل است.

وقتی کاربر یک جستجو را شروع می کند، در واقع در حال آغاز یک سفر است. بازاریابان عاشق این هستند که در مورد چیزی به نام«سفر مصرف کننده» صحبت کنند.

این فقط یک راه شیک برای اشاره به مسیر کاربر از ابتدا تا انتهای کار نیست و بیشتر این سفرها با جستجو شروع می شود.

در دهه گذشته سفر مصرف کننده بتدریج نقش بزرگ تری در جستجو ایفا کرد.

این سفر قدیمی مصرف کننده که در اصل به شکل قیفی که در آن کاربران از آگاهی به علاقمندی برای خرید می رسند توصیف می شود، منسوخ شده است(هرچند ما هنوز از این مدل برای توضیح و ساده سازی پرسونای جستجو استفاده می کنیم).

تکامل جستجو و سفر مصرف کننده

سفر مدرن مصرف کننده دیگر شبیه یک قیف نیست بلکه بیشتر مثل یک نی پر پیچ و تاب است که کانال ها، رسانه ها و دستگاه های مختلفی که امروزه کاربران با آن ها ارتباط برقرار می کنند را نشان می دهد.

برای تطبیق با این مدل جدید، جستجو باید از کلمات ساده روی صفحه به درک هدف کاربر در هر مرحله از سفر تبدیل شود.

جستجو دیگر درباره کلمات کلیدی نیست بلکه راهی است تا محتوای مناسب کاربر مناسب را در زمان مناسب سفر ارائه کند و به این وسیله به او کمک کند تا کارش را انجام دهد.

کاربران بیشتر در مورد روش های انجام کار یا همان افعال سرچ می کنند. تمام کار بازاریابان جستجو این است که در طول این سفر به کاربران کمک کنند( و در حالت ایده آل کمی آن ها را تحت تاثیر قرار دهند).

با توجه به مدل نی، سفر مصرف کننده امروزی دیگر روی یک دستگاه اتفاق نمی افتد.

ممکن است کاربران سرچ برای خرید را در موبایلشان شروع کنند، در تبلت یا لپ تاپ ادامه داده و در نهایت آن را از دسک تاپ خانه بخرند.

جستجو فقط به کامپیوتر یا تلفن محدود نمی شود.

حالا کاربران می توانند از دستگاه های مختلفی مثل ساعت، عینک هوشمند، دستیار اسپیکر بلوتوث و حتی وسایل آشپرخانه برای جستجو استفاده کنند.

در دنیای امروز حتی فریزر هم اکانت توییتر مخصوص خودش را دارد و بازاریابان جستجو باید از نحوه ارتباط دستگاه های مختلف با یکدیگر و نقشی که در تجربه جستجوی کاربر دارند، اطلاع داشته باشند.

بحث هایی در حوزه سلامت وجود دارد اما در دنیای همیشه آنلاین و بیش از حد فعال امروزی، سئو به چیزی تبدیل شده که ما به آن «بازاریابی واقعی» می گوییم.

دوران هک، ترفند و تلاش برای مهندسی معکوس الگوریتم ها گذشته است.

سئوی امروزی روی موارد زیر تمرکز دارد:

درک پرسونا

بینش داده محور

استراتژی محتوا

حل مساله تکنیکی

جستجو با هر حوزه زیر ارتباط دارد:

  • جذب
  • مشارکت
  • تبدیل

اما جستجو به شدت روی فاز اول یعنی جذب تمرکز دارد.

دیگر داشتن یک محصول عالی کافی نیست. شما باید فعالانه با کانال ها و رسانه های مختلف مشتریان را جذب کنید.

به همین دلیل است که علیرغم بعضی از ادعاهای مخالف مشتریان یا آژانس های طراحی، هر پیج در واقع یک پیج سئو است.

اگر وب پیج در جذب و جلب مشارکت بازدیدکنندگان یا تبدیل آن ها به خریدار نقش دارد، حتما این پیج دارای یکی از مولفه های مهم سئو است.

چرا سئو اهمیت دارد؟

اما چرا سئو اهمیت دارد؟

آیا سئو فقط یک توسعه دهنده نیست؟

من شنیدم که برای آن یک افزونه وجود دارد.

آیا گوگل و مایکروسافت بینگ نمی توانند وب سایت من را بشناسند؟

ما این داستان را با نقل قولی از گیتس شروع کردیم ولی حرف بیل گیتس به جای مایکروسافت به دل گوگل نشست.

چیزهایی مثل Hummingbird، Panda، Penguin، RankBrain، Mobilegeddon، Possum، Pigeon، موجودیت ها و AMP همگی تلاش هایی از سوی گوگل بودند تا با تطبیق الگوریتم جستجوی خود از کلمات به اعمال حرکت کند و به کاربران کمک کند تا هرکاری را که روی آن متمرکز شده اند، انجام دهند، ولی درک این موضوعات به این سادگی ها نیست.

سئو از دوران ابرداده ها فاصله زیادی گرفته است.

مطمئناً خیلی از روش های برتر هستند که باید توسط تیم توسعه یا با استفاده از یک افزونه تحت پوشش قرار بگیرند اما اغلب این اتفاق نمی افتد.

وبسایت های امروزی بیشتر از اینکه وبسایت باشند، اپلیکشن هستند و اپلیکیشن ها ویژگی های فانتزی خیلی زیادی دارند که همیشه به خوبی با موتورهای جستجو سازگار نمی شوند.

سئوی خوب امروز

یک سئوی خوب علاوه بر محتوا، روی موارد زیر تمرکز می کند:

پیمایش در چندین نسخه از همان صفحه

حل مشکلات فنی که محتوا را از دسترس موتورهای جستجو خارج می کند.

تنظیمات سرور مناسب

ادغام با رسانه های اجتماعی، محتوا، خلاقیت، تجربه کاربر، جستجوی یا آنالیزورها.

یافتن راههایی برای افزایش سرعت سایت

یک متخصص خوب سئو نه تنها جستجوگر را می شناسد بلکه با فضای رقابتی هم آشناست. شناخت کار یا همان فعل کاربر به تنهایی کافی نیست. بازاریابان جستجو باید بدانند چه گزینه های دیگری در بازار وجود دارد و چطور می توانند با پر کردن این خلاء ، راهکار بهتری به کاربر ارائه کنند.

ما از کلمات کلیدی روی صفحات تا بازاریابی کامل خدمات راه زیادی را پیمودیم. طرفداران سئو می توانند در توسعه ارتباط، معماری اطلاعات، تجربه کاربر، استراتژی محتوا، بازاریابی، تیم های رسانه پولی و موضوعات اجتماعی نقش داشته باشند. این یک بازی بده – بستان است و همه این تلاش ها برای این است که چیزی را بوجود بیاوریم که به درد کاربر و موتورهای جستجو بخورد.

افسانه های زیادی در مورد چیزهای به ظاهر ساده ای مثل طراحی مجدد سایت یا سیستم CMS جدید وجود دارد که باعث افت یا حذف ترافیک سایت شده و کسب و کارها را درگیر می کند.

واقعیت این است که این روزها بیشتر تغییرات وبسایت روی سئو تاثیر می گذارند و فقط با گنجاندن سئو در ابتدا و کل پروژه می توان به نتایج مثبت امیدوار بود.

پس چرا جستجو اهمیت دارد؟

جستجو مهم است چون کاربر مهم است!

با تکامل تکنولوژی، متخصصان سئو دائما با روش های جدید جستجو، دستگاه های جدیدی که می توان در آن جستجو کرد و انواع جستجوهای جدید( مثل جستجوی صوتی یا جستجویی که اجاق گا من انجام می دهد) سروکار دارند اما تنها چیزی که همیشه ثابت است این است که چرا مردم جستجو می کنند. افعال جایی نمی روند.

شاید یک روز هوش مصنوعی بر ما غلبه کند یا آگاهی خودمان را در سینگولاریتی آپلود کنیم اما تا آن موقع باید باز هم مسائل را حل کنیم و کارها را انجام دهیم که این همیشه نیازمند نوعی جستجوست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه

به بالای صفحه بردن